اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

2 هفته قبل از مسابقات ماهیچه کتفم پاره شد

بیرالوند: مصدوم نبودم مدال‌های بهتری می‌گرفتم/ حس خوبی بود، هم من طلا گرفتم هم هاشمی

دارنده مدال‌های طلا و برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: در تمرینات 190 کیلوگرم یک ضرب و 225 کیلوگرم را در دوضرب زده بودم و اگر آسیب دیده نبودم حتما مدال‌های بهتری می‌گرفتم.

بیرالوند: مصدوم نبودم مدال‌های بهتری می‌گرفتم/ حس خوبی بود، هم من طلا گرفتم هم هاشمی

رضا بیرالوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌در باره کسب مدال‌های طلای دوضرب و برنز مجموع مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: اولین حضورم را در رده سنی بزرگسالان در مسابقات جهانی تجربه می‌کردم، اما خوشحالم که موفق به کسب 2 مدال شدم و دست خالی از این رقابت‌ها برنگشتم

وی ادامه داد: متاسفانه 2 هفته قبل از مسابقات ماهیچه کتفم پاره شد و زیر وزنه‌ها لق می‌زد، اما با وجود تمام دردها و آسیب‌ دیدگی‌هایی که داشتم تلاش کردم بهترین وزنه‌ها را بزنم. 

دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان گفت: البته در حرکت یک ضرب کمی عقب افتادم چرا که در تمرینات وزنه 190 کیلوگرم را هم زده بودم، اما خوشبختانه در دوضرب جبران کردم و علاوه بر طلای دوضرب برنز مجموع را هم گرفتم. واقعا حس خوبی بود چون هم من طلا گرفتم و هم هاشمی. 

بیرالوند در پاسخ به این سوال که بعد از از دست دادن اولین حرکت و وزنه 207 کیلوگرمی در دوضرب به نظر می‌رسید شانسش برای رسیدن به مدال بسیار کم شده است گفت: رقابت واقعا حساس بود؛ متاسفانه وزنه 207 کیلوگرمی را به خاطر سبکی زیاد و البته کم تجربگی از دست دادم، اما 208 کیلوگرم را به راحتی زدم تا به کورس رقابت برگردم. 

وی درباره افزایش 10 کیلوگرمی وزنه‌اش و اینکه آیا با وجود مصدومیتش این موضوع خطرناک نبود گفت: می‌دانستم این وزنه را می‌زنم؛ از طرفی مجبور بودم چون اگر می‌خواستم به مدال برسم باید این وزنه را می‌زدم. مربیان هم به من اعتماد داشتند و این وزنه را انتخاب کردند. البته در تمرینات 190 کیلوگرم یک ضرب و 225 کیلوگرم در دوضرب زده بودم و اگر آسیب دیده نبودم حتما مدال‌های بهتری می‌گرفتم. 

دارنده مدال برنز مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان درباره برنامه‌اش برای المپیک و اینکه دسته 102 کیلو المپیکی نیست خاطرنشان کرد: در این مسابقات با وجود وزنه زدن در دسته 102 کیلوگرم زیر وزن قانونی بودم و 98 کیلوگرم وزن داشتم درحقیقت من وزنه‌بردار دسته 96 کیلو بودم که در یک وزن بالاتر وزنه زدم. برای المپیک انشاءالله به یک وزن بالاتر و دسته 109 کیلوگرم می‌روم تا بتوانم در المپیک هم افتخارآفرینی کنم. 

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول